Nieuwe wet etiketteren

De nieuwe wet etiketteren in uw voordeel?

Actualiseer uw verpakking of etiket volgens de laatste regels en met een eigentijdse vormgeving.

Bent producent of brand owner van een levensmiddelen? Dan snapt u als geen ander dat de verpakking of het etiket de consument verleidt. Visuele aantrekkingskracht in het schap. Nu moet dat etiket vanaf december aan nieuwe richtlijnen voldoen. Gebruik deze nieuwe wet etiketteren als perfect moment om twee vliegen in één klap te slaan.

 

 bulletActualiseer uw etiketten volgens de nieuwe wetgeving

bullet

 Verleid de consument met een aantrekkelijk verpakkingsontwerp

bullet

Profiteer van kleinschaligheid én professionele expertise

het nieuwe etiketteren

“Deze nieuwe wet etiketteren is een perfect moment voor een update van de vormgeving.”

CTAbutton2
U zit er misschien niet op te wachten, op het aanpassen van uw verpakking of etiketten volgens de nieuwe Europese Verordening Voedselinformatie. Extra kosten, nog meer informatie op het etiket; kortom gedoe… Of biedt het een geweldige kans om van de nood een deugd te maken? Naast de verplichtingen in de nieuwe wet etiketteren ontwerpt humm&C uw nieuwe verpakking met aantrekkingskracht.

Profiteer bij humm&C van een kleinschalig freelance bureau in creatieve marketing en verpakkingsontwerp. Een complete set aan diensten en expertise staat tot uw beschikking. Door de combinatie marketing en verpakkingsontwerp ontstaat er een totale merkbeleving rondom uw product. Die beleving blijft niet alleen bij de verpakking. Zo ontstaat er ruimte om binnen de kaders van de nieuwe wet etiketteren toch een aantrekkelijk etiket te ontwerpen.

Wat houdt de nieuwe wet etiketteren in?

Gelukkig is er veel informatie te vinden over de veranderen regels in het etiketteren van levensmiddelen. Ook zijn er verschillende workshops die u verder helpen. Onder aan deze pagina vindt u enkele links naar relevante websites over de nieuwe wet etiketteren.

Onder andere gaat het om een aanpassing van uw etiketten of verpakking wat betreft de voedingswaardedeclaratie, de minimale lettergrootte en allergenendeclaratie. In essentie draait het natuurlijk om het informeren van de consument. De consument helpen in het maken van een keuze voor uw product. Een analyse van uw huidige etiket is een eerste stap naar een nieuw ontwerp.

Even snel aanpassen dan?

Natuurlijk, dat kan. Al maakt de extra informatie het etiket niet mooier, laat staan duidelijker. Er ontstaat ruimtegebruik voor zaken als uw logo, de productnaam en elementen die uw product doen opvallen in het schap tussen al die andere producten. Het vraagt een creatieve oplossing om ervoor te zorgen dat het etiket niet – simpel gezegd – lelijk wordt.

De aanpak van humm&C is eenvoudig. Eerst verdieping in wat u wilt uitstralen, wat wilt u communiceren via het etiket. Daarna ontstaat er een creatief proces met, misschien een onverwacht, maar altijd een doordacht eindresultaat.

Vandaag nog aan de slag met het ontwerpen van uw nieuwe etiketten of verpakkingen? Bel of mail en ik kom graag langs voor een eerste kennismaking en snelle check van uw huidige etiket.
CTAbutton2

Relevante links: Het nieuwe etiketteren, Warenwetbesluit, Voedingscentrum